zaterdag 5 januari 2013

Jaartafel/ seizoenstafel Herfst tafel.

 Inmiddels zijn we dan zo langzamerhand in oktober aan beland. Zoals je ziet zijn daar behoorlijk wat patronen voor uitgegeven.

Links en rechts zie je de lampjes van atelier Lindelicht.  In het midden zweeft een maandliefje van poppenatelier Loesebeth. Deze heb ik aangepast door haar een eikenblad als vleugels te geven en een eikel in haar handen.

 Er naast hangen twee paddenstoelhangers gemaakt volgens het patroon van Ellen Soares.

Links hangt een zelf bedachte krans met een paddenstoel en twee kaboutertjes. Daar onder staat het druivenmannetje van atelier Pippilotta. Naast hem staat vader tijd , ook deze is van Pippilotta.

Helemaal onder in de kist zie je nog twee paddenstoelpopjes van , ik dacht, Witte engel. Helemaal rechts zie je de herfst kabouter van  atelier Ans Sandkuijl. Ook zie je , als je goed kijkt, de herfstboom van atelier Pippilotta.

Hiernaast zie je een houten kistje met mompelmannetjes. Ik wil bij elke seizoenstafel zo`n kistje maken. Ik vind het altijd zulke lieffies. Ik maak ze nu nog van een houten kraaltje met een echt eikeltje. misschien dat ik ze ooit nog eens maak van een houten kegeltje. Mijn mompelmannetjes sneuvelen nog wel eens in de doos. Daarvan heb ik geen last als ik hem maak van kegeltjes. maar voor mijn zijn echte momplemannetjes van een eikeltje.

Een paar jaar geleden heb ik dit wandkleed gemaakt met het idee om ook een halloween / heksen tafel te maken. Dat idee bestaat nog steeds. Alleen weet ik niet zo goed wanneer ik deze tafel neer moet zetten. Als ik na mijn zonnebloemtafel mijn herfsttafel opzet is er eigenlijk een beetje te weinig tijd voor de halloween/ heksen tafel. Toch wil ik dat ooit nog een keer maken.

Wie heeft er nog leuke tips voor zo`n tafel?
Liefs Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten