zaterdag 8 november 2014

Herinneringen

Hoe kan het dat dingen, na mate je ouder word, er anders uit zien dan dat je in gedachten hebt. Ik zal je proberen uit te leggen wat ik bedoel. Als kind zijnde mocht ik een hele enkele keer met mijn vader mee om een "Smikkelpakket" te halen bij het Ei. In dat hele grote ei ( in mijn beleving) werden patatjes en kip gebakken, je kreeg er mayonaise en appelmoes bij. Eenmaal thuis met het pakket waren de patatjes slap en de appelmoes warm, maar dat mocht de pret niet drukken. Laatst was ik met man lief bij hetzelfde EI. Let wel, ik zou het nu eitje noemen. Het staat er nog wel maar is niet meer in gebruik. Er staat een restaurant naast waar we nu een Smikkelpakket"gehaald hebben. Zo groot als dat het ei toen leek, zo klein hokje is het .Onvoorstelbaar dat daar vroeger patat in werd gebakken en kip. Maar de smaak is nog geweldig. Enne....nee de appelmoes was niet warm want we hebben het daar opgegeten.

Welke herinneringen heb jij aan je jeugd? Herken je wat ik hierboven geschreven hebt ook?
Liefs, Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten