donderdag 13 november 2014

Violentafel

 Het eerste wat ik voor mijn violentafel heb gemaakt is dit lichtje. Ik had het ergens op het Internet voorbij zien komen en heb het op mijn gevoel na gemaakt. Ik had toen nog geen idee dat er patronen van bestonden.

Het tasje met violen heb ik pas veel later gemaakt. En de mompelmannetjes het ik de afgelopen maand gemaakt.

Ik wil nog wel enkele violenkindjes erbij maken want nu is de kast nog wel een beetje leeg. Ik heb hier en daar nog wel wat patronen liggen. Ooit eens gekregen van een lieve vilt vriendin. Maar helaas nog steeds geen tijd gehad om het te maken.

Ik wil nog graag een wollen feetje maken. Nu ik alles in de kast zet kan dat. Eerder op de schap sloopte de katten al mijn wollen feetjes. Vaak vond ik ze, na een dag werken, totaal vervilt terug. Nu in de kast kunnen ze er mooi niet meer bij.

Viooltjes vind ik zulke mooie kleuren hebben. Vooral de combinatie lila, paars en geel vind ik mooi. Vandaar dat ik daar toen voor gekozen heb.

Wat ik ook grappig vind is dat het ene violenkindje een donkere huidskleur heeft. Ik vind nog wel eens een antroposofisch popje op een rommelmarkt. Meestal zijn de kleertjes aan vervanging toe. Voor mij DE reden om ze aan te passen aan een seizoenstafel. En zo werd dit popje waarmee eens werd gespeeld omgetoverd tot een violen dame.

 Het patroon paste natuurlijk niet, maar dat heb ik een beetje aangepast en vergroot. Zo is de donkere dame een tweede leven gegund.

Verder wil ik nog een violen kindje maken met het patroon van Mieke Stenders. Dat patronenboekje blijft voor kleine popjes mijn favoriet. De patronen zijn makkelijk te maken en het heeft een leuk effect.

Verder ben ik nog op zoek naar een geschikt lampenkapje zoals atelier Lindelicht die uitgeeft. Voor zover ik weet hebben ze nog geen violen lichtje uitgegeven. Hopelijk gaat dat nog eens gebeuren. Waarna ben jij op zoek?

Ik was opzoek naar een clematis. Een vriendin op een poppenclub heeft speciaal voor mij een patroon gemaakt. Ik heb hem op de pc staan en wil ooit ook nog eens een kast vol met clematis kindjes in verschillende kleuren en grote maken. Helaas heb ik toch echt nog te weinig tijd om alles te kunnen maken.
Wat doe jij in je vrije tijd? Kan ik van jou wat vrije tijd krijgen? Of heb je net als ik een chronisch
tijdsgebrek? Ach als je maar niet vergeet te genieten van de dingen doe je doen moet en doet.

Liefs, Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten