vrijdag 27 maart 2015

Hoe ontstaan dingen


Een paar weken geleden kreeg ik van een peuter uit mijn klasje een takje met twee nepbloemen. Hij had ze bij zijn moeder van de voorjaarstafel gehaald en moest en zou ze aan juffie Anita geven. Ik vond het erg leuk, maar wat moet je er dan mee. Ik kan zulke lieve kleine geschenkjes niet wegdoen, vandaar dat mijn hobbykast ook uitpuilt met lieve attenties van 9 jaren bso kinderen en peuters van de speelzaal.

De bloemetjes hebben een tijdje gelegen en in ene kreeg ik een idee. Ik maakte er twee paas tak hangertjes van. Ik ben er nu helemaal blij mee. Zo kom ik over jaren nog de bloemetjes tegen met Pasen en zal ik aan dit mannetje terug denken. Net als dat ik al jaren theedrink uit een versierde mok gekregen van een meisje van de voorschool. Zo kom ik ook ieder jaar in de paas doos wiebelvogeltjes tegen die een peuter trakteerde toen zij 4 jaar werd. Inmiddels zit de dame in kwestie alweer in groep 8.

Ben jij ook zo dat je iets bedenkt om de gekregen attentie te kunnen gebruiken? Komen herinneringen uit de tijd dan ook direct weer boven? Bij mij wel. En ik geniet er dan weer van.

Vergeet je niet te genieten?

Liefs Anita


1 opmerking: