zaterdag 20 juni 2015

Rozen in alle soorten en maten

Ik ben helemaal gek van rozen. Vooral de rozen die lekker ruiken hebben mijn voorkeur. In onze tuin staan verschillende rozen. De gele zien er vooral mooi uit als ze nog niet helemaal open zijn. Want dan zijn de uiteinde van de bloemblaadjes roze/oranje rood achtig. Eenmaal volop in de bloei is de bloem helemaal geel.
Ook de pioenroos vind ik schitterend. Helaas ruiken de bloemen van de pioensroos bijna niet. Wat ook jammer is is dat je de bloemen bijna moet stutten anders dan liggen de bloemen  van het gewicht bijna op de grond. Maar dat is dit jaar ook het geval bij mijn rode roos. Gelukkig leid ik haar al jaren langs de schutting en kan ik de struik daaraan vast maken. De struik zit dit jaar zo vol met bloemen dat ze het gewicht bijna niet kan dragen.  Ben jij ook gek op een bepaalde plant of bloem? En waarom kies je juist voor deze plant of bloem? Heb je die in je tuin/ huis staan? Wat je ook doet, probeer zoveel mogelijk te genieten.                  Liefs, Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten