zondag 19 juli 2015

Alles in de bloei

Op dit moment staat er van alles in de tuin in de bloei.  Ik kan er geen genoeg van krijgen. Bijna elke dag loopt ik door de tuin en maak enkele foto's.
 
De gele roos bloeit alweer voor de tweede keer. Jaren geleden wilde ik graag een tuin met bloemen in 1 kleur. Al snel mislukte dat. Hoe dat komt? Ik had bedacht dat ik een rode bloemen tuin wilde. Ik had een mooie rode roos gekocht en zou alles daar op aan passen. Maar ik wilde ook erg graag lavendel. Nu is lavendel niet in het rood te krijgen en paarse rozen heb ik nog nooit gezien. Dus werd het een tuin met verschillende gekleurde rozen.
 
Maar toen zag ik deze gele plant. Deze Hertshooi wilde ik dool graag in mijn  tuin. Als ik deze plant zie moet ik altijd denken aan de tijd dat ik een kleine meid was en tijdens de oud Veluwe markten in klederdracht mocht dansen voor het gemeentehuis in Barneveld. Op houten klompen. Tijdens die dagen bloeide deze plant altijd volop. En zo kwam deze gele plant in mijn tuin.
 
Welke kleur vind jij het mooist voor je tuin?
Of misschien voor een boeket?
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten