maandag 20 juli 2015

Herinneringen aan muziek 1997

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1997 laat ons zien dat No mercy een hit had met het nummer "When I die".

Dit nummer doet me denken aan mijn overleden schoonzus. Zij zong dit nummer altijd en toen zij in het jaar 2000 op veel te jonge leeftijd plotseling overleed wilde mijn schoonfamilie dit nummer graag horen op haar begrafenis. Wij hadden de taak op ons genomen om het cassettebandje te vullen met bepaalde nummers die ons opgegeven waren. Dat viel dus enorm tegen want ons apparatuur wilde niet meewerken. Tot laat in de avond, of liever gezegd nacht hebben we ons best gedaan om de juiste nummers op de tape te krijgen. Wat een gestress in zo`n verdrietige tijd. Als ik het nummer hoor denk ik altijd direct terug aan een mooi mens die we helaas veel te jong moesten laten gaan.
Ook Elton John had een hit met het nummer "Candle in the wind". Dit doet mij denken aan de dood van een ander mooi mens. Ik denk dat de meeste mensen wel aan Lady Diana denken als ze dit nummer horen. En dan vooral hoe zij aan haar einde kwam door het "ongeluk" in de tunnel. Want of het een vooropgezet plan was of een ongeluk zijn de meningen nog steeds na al die jaren over verdeeld.

Nog zie ik de foto`s van een verwrongen stuk staal wat eens de auto was die haar samen met haar vriend vervoerde. En nog zie ik de rijen met mensen langs de route staan die de stoet aflegde voordat Diana begraven werd. Ik vond het erg indrukwekkend.

Welke gebeurtenis heeft op jou een diepe indruk achtergelaten? Laat je een berichtje achter?

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten