donderdag 22 oktober 2015

Herfstkleuren

Vandaag liep ik even door de tuin.  Daar viel mijn oog op deze mooie kleuren.  Het blaadje is van de aardbeien struik. Deze struik heeft meerdere aardbeien gegeven maar zelf heb ik er niet zoveel van gegeten. De vogels vonden ze namelijk ook erg lekker. Ik vind het nooit zo erg dat zij ze opeten. Ik kan ze in de winkel gaan kopen en dat kunnen zij niet.
 
Onvoorstelbaar dat er in een aardbeienblaadje zoveel kleuren zitten. En schilder kan de kleuren niet zo mooi over laten lopen als dat de natuur dat kan.
 
En de bottels zijn van mijn heerlijk ruikende roze rozenstruik. Dit jaar heeft zij twee maal gebloeid. Was het maar alweer zover. Maar helaas, voorlopig wordt het nog lang geen zomer.
 
Het enige wat er aan de herfst zo leuk en mooi is zijn de geweldige kleuren. Misschien moet ik toch eens overwegen om een rijke man aan de haak te slaan zodat ik de wintermaanden kan overwinteren in een warm land waar de zon nog wel te vinden is. Ach elke dag zon zal op den duur ook wel gaan vervelen, neem ik aan.
 
We proberen maar zoveel mogelijk te genieten van wat onze seizoenen ons bieden.
Heb jij ook een hekel aan de herfst en de winter? Ik ben echt een zomer mens. Het kan me niet warm genoeg zijn. Het is alweer 22 oktober, over een kleine 8 maanden is het weer zomer.
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten