maandag 2 november 2015

Foto`s van toen en nu.

Hier nogmaals de foto van de straat waarin ik ben geboren en mijn jeugd doorbracht. Het witte huis is mijn ouderlijke woning.  Ik heb de eerste foto eens goed bekeken en ik denk dat de foto gemaakt is voordat ik geboren ben. Mijn ouderlijk huis heeft nog geen luifel. Ik weet dat mijn vader die gebouwd heeft zo rond 1976. Er hangt op die plek nog het bord "kapper" ( boven de fietser) Zoals je kunt zien zit er op het huis ook nog een ander dak. Pap heeft samen met een, inmiddels overleden vriend, ook een nieuw dak op het huis gemaakt. En dat was maar goed ook. Want als het sneeuwde dan lag de stuifsneeuw ook op zolder.
 
Als ik de gestreepte markiezen zo bekijk zit bakker Van de Brink nog in het pand waar nu chinees restaurant "Rose garden" in zit. Later is de bakker 1 deur meer naar links gegaan. En nog weer later is deze verhuisd naar de Nieuwe markt. Dus eigenlijk aan de achterzijde van het pand.
Helemaal links op de foto zie je het café van "Bertus de Man". Achter het café liep een smal paadje van ongeveer een meter breed. Daar speelde wij als kind zijnde altijd verstoppertje. Daar was het ook dat ik mijn arm brak.
 
Op de bovenste foto zie je rechts van de kerk nog een klein stukje van hotel "de Roskam". Op deze plaats staat al jaren het wooncomplex "de Schoutenhof ".
 
Naast de Schoutenhof woonde een oom en tante van mijn vader en het is ook de plek waar mijn oma geboren is. Daar was vroeger de smederij van Van de Mheen. Niet te verwarren met de smederij die op de hoek Schoutenstraat/ Amersfoortsestraat zat. Later zat er een woninginrichting in en nog weer later is het hele pand opgeknapt en van binnen verbouwd.
 
Bij de weegbrug tegenover ons huis staat een donkere VW Kever. Het zou mij niet verbazen als deze van mijn vader is. Ik zal het hem eens vragen nu het nog kan.

Zijn er van jouw ouderlijk huis ook nog foto's uit de tijd dat jij er woonde? Of misschien wel van voor de tijd dat jij geboren bent? 
Bestaat jouw ouderlijk huis er nog?  Of is het inmiddels gesloopt? Wonen je ouders er nog? 
Hopelijk heb jij net zo'n leuke jeugd gehad als ik!!!

Liefs, 

Anita



Geen opmerkingen:

Een reactie posten