zondag 8 november 2015

Oh denneboom.

Nee wees niet bang, ik begin nu nog niet met de kerst.  Maar ik was vanmiddag in het Lunterse Buurtbos. Daar heb ik een uur gewandeld.  En daar viel het mij op dat er zoveel verschillende soorten "dennebomen" bestaan. Niet alleen hebben zij een verschillende groei ook de naalden zijn verschillend.  
 
Wat mij het meest verraste is dat ze allemaal ook nog een ander luchtje afgeven. Vooral de takken op de rechter foto geeft veel geur af.  Al heb ik in gedachte dat het een zwaardere lucht is. Ik vind deze namelijk naar een vleugje citroen ruiken. Heerlijk hoor. 
 
Het bos rook helemaal naar herfst.  Maar wat wil je ook in november. Heerlijk die lucht. 
 
Kun jij hiervan ook genieten?  Of heb je geen zin of tijd om het bos op te zoeken?  Misschien heb je zelfs geen bos in de buurt?
Probeer dan te genieten van wat er wel aan natuur is bij jou in de buurt?  
 
Liefs, 
 
Anita 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten