zondag 6 december 2015

Zo laat de kerst maar komen

Vandaag de laatste hand gelegd aan de kerstversiering. Het kerstdorp staat.  Dit jaar heb ik geen lantaarntjes en lampjes gebruikt.  Ik kan me nog herinneren van vorig jaar dat ik elke keer al die lampjes rechtop moest zetten. Daar heb ik dit jaar geen zin in.
 
De boom staat al een paar dagen.  En ik heb de boom tot nu toe nog niet opnieuw op hoeven zetten.  Voorgaande jaren lag de boom naar een paar dagen alweer plat.  Zou Minoes nu eindelijk weten dat ze er beter niet in kan klimmen?  Ik hoop het maar. Want ik vind het heerlijk om de boom op te zetten....maar omdat nu twee keer per week te moeten doen gaat me wat te ver.
 
Het eerste jaar dat ik het ouderlijke huis verlaten had hadden we een kerstboom met van die mooie gekleurde, glazen ballen. Daarna hebben we alleen nog maar plastic, papier màche of zelfgemaakte ballen gehad. De eerste jaren omdat de kinderen klein en druk waren, de laatste jaren omdat onze poezen beesten het verschil niet weten tussen mijn en dein.
 
Maar ik vind het nog altijd heerlijk om de kerstboom op te zetten. Het heeft toch iets feestelijks. Waar ik wel blij om ben is dat we niet overal verplicht naar toe moeten. Ieder jaar gaan we een dag gourmetten met mijn schoonfamilie. En  dat is altijd weer erg gezellig. Voor de rest zijn we heerlijk vrij om te doen en te laten wat we willen. Dit jaar zullen alle jongens en de vriendinnen van de jongste en de middelste ook bij mijn schoonmama aan de tafel verschijnen. Ik neem aan de we de andere kerstdag net z`n tweeën zullen zijn. En dat is prima, al vind ik het heerlijk om samen met mijn kids te zijn. Maar voordat het zover is ga ik eerst heerlijk genieten van de mooie versierde boom en het kerstdorp.
 
Liefs,
 
Anita.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten