vrijdag 29 januari 2016

Frambozen met al hun kleurenpracht

Deze keer heb ik verschillende frambozenfoto`s met bijbehorende kleurenkaartjes van het internet gehaald. Wat een verschil in kleur he? Allemaal frambozen en allemaal roze en toch zo verschillend.
De bovenste lijken gewone lekkere rijpe frambozen, niets bijzonders. De eerste kleur van het kleurenplaatje is wel heel donker. Bijna zwart. Dit komt door de schaduw die je op de foto ziet en heeft dus niets met de vruchten te maken.




De middelste zien eruit als hele rijpe frambozen. Wat zeg ik...  Eigenlijk lijkt het op deze foto meer alsof het karmozijnbessen zijn. Nu lijken die ook veel op elkaar met een klein verschil. Karmozijnbessen plakken en frambozen niet. Zo had ik de karmozijn bes ooit tegen de katten ren aan staan. Maar dat was geen succes. Alle kattenharen plakte aan de vruchten. Dus de struik is uiteindelijk naar achteren verhuisd.
Het grappige aan deze kleurenkaartjes is, is dat de tweede kleur vanaf links precies de kleur lippenstift is die ik jaren geleden altijd gebruikte.



En op de onderste foto lijken de frambozen wel bevroren. De kleurkaartjes laten dan ook meer de ijskleuren zien.

Welke kleur zal ik nu eens opzoeken? Ik denk dat ik voor blauw ga.
Het zullen wel vooral foto`s worden van de zee en wolken. Want blauwe vruchten hebben we niet en bloemen zijn vaak ook niet echt blauw. Ja de hortensia weet ik dat blauw is en het vergeet-mij-nietje. Nou ik kijk wel welke foto`s ik tegen kom.

Kleuren???? Ik kan er de hele dag naar kijken. Eigenlijk zoek ik nog kleurenwaaier. Je weet wel, zo`n boekjes die schilders en auto spuiters gebruiken om de juiste kleur op te zoeken. Maar ja...waar vind je die? Ja bij de autospuiter, maar die heeft hem zelf nodig. Heeft iemand tips? Dan hoor ik het graag.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten