vrijdag 22 januari 2016

Gnome/kabouters

Vandaag heb ik weer even een kabouter gemaakt. Dit is zo super simpel dat je het zelfs met kinderen kunt maken. Je hebt maar en klein lapje vilt nodig. Zoals je kunt zien heeft het patroon verschillende maten die je kunt maken. 

Deze keer was ik lui en heb het gezicht gemaakt van een kant en klare wollenbal. Dat kun je ook doen van een lapje tricot en een plukje wol. Het lijf heb ik gevuld met schapenwol.  Strikje erom en klaar is de kabouter.

Het patroon had ik al heel lang.  Ik zou niet eens weten waar ik het vandaan heb.  Ik ben het een tijd kwijt geweest en heb er lang naar gezocht. Mijn hele pc afgezocht, tussen al mijn patroonbladen gezocht,  maar het was op een raadselachtige manier verdwenen.  Toen vond ik het per toeval op pinterest terug. Ik heb het patroon meteen opgeslagen maar ook geprint zodat het me niet weer overkomt. 
Zo'n kabouter is zo leuk projectie om even tussendoor te maken. Terwijl iedereen tv kijkt maak ik even een kabouter. 


Heb jij ook van die simpele projecten die je tussendoor even pakt?  Ik wel. ..en niet alleen van vilt. Zo kan ik ook, als ik zin heb, en sudoku puzzel maken. Zo'n puzzelboekje heb ik sinds mijn ouders regelmatig in het ziekenhuis lagen altijd in mijn tas zitten. Want op de spoedeisende hulp duurt wachten lang. In ziekenhuis  de " Gelderse Vallei" zijn ook geen ramen waardoor je nog even naar buiten kunt kijken dus verveel ik me daar snel.  En mijn ervaring leert me dat je er minimaal 2 uur zit. Maar ik heb er ook al eens 8 uur gezeten. En dan heb je graag zo'n boekje met puzzels. 

Wat doe jij als je wilt relaxen? Vergeet vooral niet om af en toe heerlijk te relaxen. En mocht je zin hebben in een simpel vilt projectje print dan gerust dit patroon uit.

Veel plezier.

Liefs, 

Anita 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten