zaterdag 9 januari 2016

Pampers? Echt niet

Op deze foto zie je de ouderwetse luiers.  Ik denk dat deze  luiers bijdragen aan een snellere zindelijkheid van een peuter. 

Laatst las ik op Facebook dat er nog best wel veel kleuters zijn die regelmatig een ongelukje hebben op de basisschool.  Ik was er nog al verbaast over.  Op mijn werk als peuterleidster zijn alle peuters zindelijk als zij de speelzaal verlaten.

Ik denk dat de peuters vroeger eerder zindelijk waren omdat ouders de luiers moesten spoelen en wassen. Ouders gingen eerder met hun peuters aan gang om ze zindelijk te krijgen en namen er ook meer de tijd voor.

Ook waren de meeste moeders hele dagen thuis. En hadden zij dus meer tijd. Daarbij komt dat een kartoene luier minder comfortabel zit dan de pampers van tegenwoordig. Dit zal zeker niet bijdragen aan het sneller zindelijk worden.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten