donderdag 4 februari 2016

Kleuren

Zoals de meeste van jullie wel weten werk ik op een peuterspeelzaal. Toen ik jaren geleden met dit werk begon kwam ik direct op een locatie terecht waar enkele VVE ( Vroeg en Voorschoolse Educatie) Kinderen waren. Na een paar jaar sloot onze locatie en kwamen mijn collega en ik een een school terecht.

Wij begonnen met ons nieuwe groepje met 100% allochtone peuters. Inmiddels is ook die locatie gesloten en ik verhuisde samen met de peuters. Er is in die tussenliggende jaren we wat veranderd.

Inmiddels heb ik per week 11 nationaliteiten op de groep. Helaas is het op deze foto niet zo goed te zien, maar vandaag liggen er op deze tafel  6 kinderen van allochtone kom af.
Jammer dat ik er niet eerder aan gedacht heb om zo`n foto te maken. Het kleurverschil was toen nog groter.  Maar het maakt ook niet uit.

Het is en blijft een mooi  gezicht die verschillende kleurtjes en verschiilende talen die samen spelen zonder dat ze hinder lijken te hebben van een taalbarrière of vooroordeel. Jammer dat veel volwassenen dit gaandeweg hun leven zijn kwijt geraakt.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten