dinsdag 24 mei 2016

Plaats een foto van een gelukkige plaats

De uitdaging van vandaag is een foto te plaatsen van een plaats waar je gelukkig bent.

Eerst dacht ik om een foto te maken van ons huis. Want dat is de plek waar ik me gelukkig voel. Ook in mijn ouderlijk huis waar ik bijna dagelijks ben voel ik me gelukkig. Na een tijdje erover nagedacht te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk een woonplaats is waar ik gelukkig ben. En dat is Barneveld. Ik ben er geboren en getogen. En woon er op een jaar na al mijn hele leven. Ik ben in het huis geboren waar ook mijn vader geboren is. Mijn oma van vaderskant is aan de overkant van dezelfde straat geboren. 



Op de eerste foto zie je hoe de straat eruit gezien heeft toen mijn oma nog kind was. Waaraan ik dat kan zien? De kastanje boom( midden van de foto) is nog klein. Mijn oma heeft altijd verteld dat die boom geplant is toen zij een jaar of 4 oud was. Dit moet zo zijn geweest rond 1900.

De tweede foto is in de tijd gemaakt dat ik nog niet geboren ben. Hotel de Roskam stond er nog ( die is zo rond 1970 afgebroken) en de kever van mijn vader staat aan de overkant van de weg naast de weegbrug. Mijn ouderlijk huis is op deze foto nog niet verbouwd. De verbouwing is geweest rond 1976.
De laatste foto is een vrij recente foto. De foto zou , bij wijze van spreken, vandaag gemaakt kunnen zijn.

Barneveld is dus de plaats waar ik me gelukkig voel met al mijn dierbare om me heen.

De volgende uitdaging is een foto te plaatsen van mijn bed.
Nou dat word naar boven lopen een een foto maken. Of zal ik toch voor een andere foto kiezen?

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten