donderdag 4 augustus 2016

Plaats een foto van hollands



De uitdaging van vandaag is een foto te plaatsen van Hollands. Ik heb eigenlijk niet zo`n strak omlijnd beeld bij het begrip "Hollands".

Het eerste waaraan ik dacht is de boeren ambachten markten zoals in Barneveld de oud Veluwse markt. Men laat daar dan de oude beroepen zien zoals stoelen matten, kantklossen en mosterd maken. Vroeger liep het halve dorp in klederdracht maar de laatste jaren zijn het vooral toeristen die de markt bezoeken. In mijn jeugd zat ik op volksdansen en moesten wij 6 donderdagen een uitvoering geven. Dansen op houten klompen....hoe deed ik het toch? Moet er nu niet meer aan denken.

Bij het begrip "Hollands" hoort voor mij een zelf gebreide truien en dan zeker met een koe erop.

Ach nu ik zo bezig ben ...echt Hollands is natuurlijk Drop en zoute haringen.

Ik kan me nog heel goed herinneren dat mijn ouders 30 jaar geleden gastgezin waren voor buitenlandse studenten. Tijdens een van de vele feesten werd er eten geserveerd uit de verschillende landen en dus haring door de Nederlanders. Er waren maar weinig buitenlandse studenten die zich eraan durfde te wagen. De afschuw op de gezichten van sommigen als wij zo`n haring naar binnen lieten glijden vergeet ik mijn hele leven nooit meer. Echt Hollands dus.

De volgende uitdaging is een foto te plaatsen van haar. Wordt er nu een vrouw bedoelt? Of een kapsel?
Ik ga voor kapsel. Daar heb ik foto`s genoeg van.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten