zaterdag 21 oktober 2017

Vlinder van vilt bloemen

Het is alweer meer dan 10 weken geleden dat mijn moeder is overleden. Tijdens haar uitvaart hadden wij namens ons gezin een  bloemstuk in de vorm van een vlinder op de kist gelegd. Deze was gevuld met verschillende gekleurde rozen.  Elke kocht papa en bosje rozen voor haar want daar was zij gek op.

Op advies van de begrafenisondernemer nam ik de vlinder mee om hem te drogen. Helaas mislukte dat. Alle rozen verrotten. Toen kwam ik op het idee om hem te vullen met rozen van vilt.

Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat het er zoveel waren. Ik wilde graag ongeveer dezelfde kleurstelling als het origineel. Maar dat bleek niet te doen. Ik stak de rozen er zo mooi mogelijk op zonder er echt bij na te denken. Meerdere keren haalde ik de rozen er weer af omdat ik het niet mooi vond. Maar uiteindelijk met dit als resultaat.

Toen ik de vlinder helemaal af had was ik wel benieuwd hoeveel rozen ik in de afgelopen weken gemaakt had. De rechter vleugel bevat 50 rozen en de linker 51. In het midden zijn het 6 zalmkleurige rozen. In totaal dus 107 rozen.

Later ging ik eens nadenken over deze getallen.
* Mijn ouders waren in mei 50 jaar getrouwd. 50 rozen per vleugel elk voor een jaar dat zijn getrouwd waren.
* Mam heeft 3 klein kinderen en zij hebben allemaal een meisje.   6 zalmkleurige rozen op het lijfje van de vlinder
* Mam heeft 2 kinderen gekregen. 2 extra grote roze rozen op het onderste gedeelte van de vleugel.

Toeval??? Ik weet het niet... Maar vind het wel leuk.
Alleen die ene extra roos op de linker vleugel roept bij mij nog vragen op. Misschien krijg ik ooit het  antwoord eens.

De vlinder staat nu op de schouw en ik ben er erg blij mee.
Liefs,
Anita
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten