maandag 18 februari 2013

Lente fee

Zoals je hebt kunnen lezen in mijn vorige blogje was ik bijna klaar met mijn lente feetje.  Het originele patroon is van poppenatelier "Wollepop". Als je een duidelijke beschrijving wilt hoe je een feetje moet maken is dit patroon zeker een aanrader. Niet dat ik me aan het patroon gehouden hebt hoor.

Dat ik deze keer me niet aan het patroon gehouden heb was luiheid. Ik moest een hoofd van 18 cm omtrek maken. Ik had er geen zin in maar had nog wel wollebollen liggen van 15 cm. Ik heb het patroon dus een beetje aangepast.

In het patroon stond ook dat je het lijf dik op moest vullen zodat het popje wat meer body had. Ik heb dit braaf gedaan maar vond het jurkje niet mooi vallen. Vandaar dat ik er van elektriciteitsdraad toch onzichtbare armen gemaakt heb.  Nu valt het jurkje wel mooi. Volgens het patroon moet je het jurkje van flanel maken. Dit had ik om het lijfje geslagen maar ik vond deze stof toch mooier vallen. Ik heb de meest glimmende (goede) kant aan de binnenkant gedaan zodat je alleen aan het randje de glimmende stof ziet. Ik vind het wel een voorjaar uitstraling hebben. Het geel oranje katoen heb ik ook gebruikt voor de narciszusjes. Zo blijft het toch een beetje een geheel.

De bloemen die de fee voor zich draagt en in haar haren heeft is van dezelfde zelf geverfde vilt gemaakt als de laarzen  en de narcissen aan de lampen krans en het lampje van "Lindelicht". Ooit "moet" ik nog eens een nieuwe Vrouwtje dooi maken. Zij pas eigenlijk niet echt meer bij de tafel. Net al Moeder Aarde en Koning Winter. Maar om ze te vervangen heb ik nog wat moeite mee. Zij zijn allemaal ontstaat omdat mijn collega een jaartafel is haar klas had en ik thuis dat ook wilde. Ik wist niet dat er patronen bestonden en ben dus zelf maar wat gaar prutsen. De beide dames zijn dan ook dik, rond en een beetje aan de grote kant. Koning winter is wel statig, maar blijft niet zo goed staan. Wie weet kom ik ooit mooie patronen tegen die ik zo mooi vind dat ik afscheid kan nemen van deze twee dames en heer.

Zoals je kunt zien staat er in het midden nog een krokus popje. Ook hiervan wil ik er nog een aantal maken. Misschien dat ik de patronen van de zusjes sneeuwklok en narcis wel gebruik om een krokus kindje te maken. Zo moeilijk is het niet. Maar eerst ga ik beginnen aan een herfst fee. Deze word van dezelfde stof gemaakt als de groene stof van de lente fee. Het boven kleed word van flanel gemaakt. Dit is dezelfde flanel stof als dat mijn herfst kabouter draagt. Ik denk er over om de herfst fee allerlei gekleurde herfstbladeren te geven aan het boven kleed. Eerst maar weer eens zo`n mooi en lieve koppie maken als de lente fee heeft.

Liefs Anita

6 opmerkingen:

  1. wouwie jij bent echt goed hierin!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je compliment Willeke. Heb jij ook een hobby?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi als ik daarover begin....
    mn konijnen zijn mn liefste hobby en heb vroeger weleens kaarten gemaakt en schilder op nummer maar dat was te veel werk en gepriegel..
    vandaar dat ik het zooo knap vind!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is toch ook een leuke hobby? Ieder zijn eigen bezigheden. Het belangrijkste is dat je geniet. Zou het kunnen dat wij elkaar persoonlijk ook kennen? Of is dit toeval?

      Verwijderen
    2. neeeoooh wij kennen elkaar niet hoor ik volg je zomaar :P
      nee ik kom nu nog wel langs op de apenhof terwijl ik er al 2 maanden geen stage meeer loop...
      tja je moet het toch een beetje in de gaten houden :P

      Verwijderen
  4. Dus toch!!! Toen jij over die konijnen begon dacht ik....zal toch niet onze Willeke zijn. Ja dus. ha ha ha.

    BeantwoordenVerwijderen