maandag 10 november 2014

Vroege voorjaarstafel

Hier zie je een foto van mijn vroege voorjaarstafel. Je ziet de 4 bloemenkindjes gemaakt met het patroon van Mieke Stenders. En het patroon van het bolletje ook van haar hand. Verder zie je twee narcissen meisjes en twee sneeuwklok meisjes gemaakt met een patroon. Ik ben even kwijt van welk atelier het ook al weer is. Het lampje rechts van de kast is van atelier Lindelicht.



Ik ben altijd weer blij als het eenmaal zo ver is dat deze tafel weer staat. Niet dat het zoveel werk is of zo, maar dan gaan we qua tijd weer de goede  kant op. Ik ben gek van de lente en de zomer. De bolletjes die met hun tere groen weer boven de grond komen, ik vind het telkens weer verbazingwekkend dat ze het overleven na een koude winter.

Voor deze tafel wil ik nog wel wat maken. In ieder geval wil ik nog een matroesjka, vaak ook baboesjka genoemd, maken in de bloemen sneeuwklokje en narcis. Ook moeder aarde is hard aan vervanging toe. Ik heb het eindelijke over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn oer lelijke wortelkindjes weg te doen. Maar nu moeten er natuurlijk wel nieuwe komen. Dus ook die wil ik ooit nog eens maken.

Welke winter bloemen vind jij het mooist? Ben je ook aan het hobbyen? Heb je er voldoende tijd voor? Wat je ook doet, vergeet niet te genieten.

Liefs, Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten