vrijdag 9 januari 2015

Kerstboomkleed

Soms begin je ergens aan omdat het je zo geweldig leuk vind. Na een paar dagen kom je er achter dat het idee nog steeds geweldig is maar dat het toch iets meer werk is dan dat je verwacht had. Ken je dat?

Ik wel. Ik had al een tijdje in mijn hoofd om een kerstboom kleed te maken. Ik had al verschillende afbeeldingen gezocht om erop te maken. Op het allerlaatste moment kwam ik een kleurplaat tegen met een kerst elf. Ik was er helemaal weg van. Ik dacht slim te zijn en de kleurplaat direct 4 maal uit vilt te knippen zodat ik het mee kon nemen naar het hotel waar wij tussen kerst en oud en nieuw naar toe gingen. Alles zat er netjes opgespeld en zo hoefde ik maar 5 naalden en 5 klosjes garen en een schaar mee te nemen. Zo gezegt zo gedaan. Iedere avond als manlief tv keek heb ik gewerkt aan dit kleed. Toen de eerste elf erop zat vond ik het al niet zo leuk meer. Maar ik had niets anders te knutselen bij me dus ging ik maar door. Vandaag is het dan eindelijk zover....de elven zitten erop gefestoneerd. Alleen hebben ze nog geen schoenen aan. Ik weet nog niet welke het moeten worden maar heb besloten om volgend jaar verder te gaan. Pffff.... Wat een werk. Ik dacht ook nog "even"een paar Kerstmannen, sterren en sneeuwpoppen te maken. Maar ook dat moet maar wachten tot volgend jaar. De Kerstman die ik er nu in mijn gedachte heb heb ik er vast opgespeld. Als ik hem volgend jaar nog leuk vind dan maak ik heb in de kleuren rood, wit, zwart en een kerstboom in twee of drie verschillende kleuren groen.

Ken je dat? Je begint ergens aan maar na een tijdje denk je bij jezelf...waar ben ik aan begonnen? Wat doe je dan? Leg je het weg? Of ga je toch door?

Wat je ook doe, vergeet niet te genieten.

Liefs, 
Anita

5 opmerkingen:

  1. Dag Anita,

    Mag ik van jou het patroon van die matroesjka hebben van je homepage?
    Ik vind ze enig!

    Groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,

    Natuurlijk mag je het patroon van die Matroesjka van mijn homepage plukken. Daarom heb ik hem er ook opgezet, Geniet ervan.

    LiefsAnita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Anita,

    Daar ben ik weer.
    Ik kan je patroon van de Matroesjka niet vinden.
    Kan je me uitleggen hoe te handelen?
    Je maakt overigens prachtige dingen.

    Liefs
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes, Je kunt even op datum en titel zoeken. Te weten: Matroesjka 26 april 2014. Hopelijk ga je het nu redden.

    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukt!
    Dank je wel.

    Groeten
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen