maandag 29 juni 2015

Toetjes

Als we gaan uit eten ( en dat doen we regelmatig) vind ik het altijd moeilijk om een keuze te maken. En dan niet de keuze wel of geen voorgerecht, ik lust namelijk alles, maar meer de keuze welk voorgerecht, en welk hoofdgerecht. Vaak kijk ik of ze een maandmenu of iets dergelijk hebben. Dan heb je vaak de keuze uit 3 voor- hoofd en nagerechten. Dan is de keuze al iets makkelijker.
Waar ik nooit lang over na hoef te denken is het nagerecht. Ik ben thuis geen toetjes mens, maar in een restaurant kan ik me er echt op verheugen. Gisteren zijn we met alle kinderen en aanhang wezen wokken. Daar staan ook allemaal kleine toetjes en je kunt er een suikerspin bestellen. Dat heb ik dan ook meerdere keren gedaan. Zo heerlijk om lekker van al die kleine hapjes te genieten.
Mijn moeder zei vroeger altijd dat ik de makkelijkste eter was. Ik vroeg nooit , zoals de rest van het gezin wel deed, wat we zouden gaan eten. Ik ging aan tafel en at. En ik at zonder te mopperen of commentaar te geven. Zaten mijn vader en broertje nog wel een te mopperen over te zout, te flauw, te hard of te zacht, alweer die groente etc....ik at. En dat is eigenlijk nog zo. Mijn gezin beslist meestal wat we eten. Ik vind het allemaal prima.
 
Ben jij ook zo makkelijk met het eten? Wat lust je echt niet? Wat vind je juist verrukkelijk?
Wat je ook eet, probeer er van te genieten.
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten