donderdag 16 juli 2015

Herinnering aan muziek 1973, 1974, 1975

Je ziet het goed, ik heb een aantal jaren overgeslagen. Ik ken de meeste nummers wel maar heb er weinig herinneringen aan. In die tijd lag mijn moeder erg lang ( 3 maanden) in het ziekenhuis en hadden wij veel wisselende verzorgsters.

Soms hele lieve meiden die ik nu nog wel eens zie en die toen echt de tijd namen om voor ons te zorgen en de tijd zo leuk mogelijk probeerde te maken. Maar ook krengen die de regels die mijn ouders hadden totaal aanpaste aan hun eigen regels en waarvan dus niks mocht wat mijn ouders wel goed vonden. Niet echt de leukste tijd uit mijn leven. Wel een tijd die me heel erg gevormd heeft tot de persoon die ik nu ben.

Maar nu dan 1975. Het jaar waarin  Kamahl een hit had met "The elephant song". Mijn vader was helemaal gek van dit nummer. Nog vind hij het een mooi nummer en zet hij het harder als het toevallig op de radio is. Pap is helemaal niet een man van muziek en zeker al niet van harde muziek. Maar bij dit nummer wel. Zou het komen omdat het over dieren gaat? Hij is zijn hele leven al een dierenvriend en dat zal wel zo blijven tot zijn dood. Alles wil hij verzorgen en proberen te beschermen tegen pijn en narigheid. Zijn hele leven draaid om, door en voor de beesten.

Van wie zou ik de dierenliefde hebben?

Liefs,

 Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten