donderdag 16 juli 2015

Herinneringen aan muziek 1976

In 1976 waren "Mississippi"  van Pussycat en "Willempie" van Andre van Duin.
Maar ook Brotherhood of man met het nummer "Save your kisses for" me en ABBA had in dat jaar verschillende hits.

Aan deze platen heb ik wel herinneringen. Wij hadden thuis een bandrecorder waarop mijn moeder platen opnam van TOP POP. Deze nummers luisterde we dan de hele dag. Het was een bruine bandrecorder met zilver. In mijn beleving zoiets als op de afbeelding. Maar helemaal zeker weet ik het niet meer. Wel zat er net als op deze een teller op zodat ik kon zien tot waar ik de band moest starten voor een bepaalt nummer. De banden zijn grijs gedraaid.

Later heb ik de banden en de recorder terug gevonden en de muziek die erop staat nog eens geluisterd. De kwaliteit is echt vreselijk. Maar het heeft ook wel iets. Net zoals het tikken in een single of lp.

Vanaf welke leeftijd heb jij herinneringen? Wat herinner jij je dan nog?

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten