donderdag 16 juli 2015

Herinneringen aan muziek 1989

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1989 laat zien dat Gloria Estefan & miami sound machine een hit hadden met het nummer "Can`t stay away from you".

Dit nummer doet me vooral denken aan de tijd dat ik als ambulant verkoopster in mijn beige en later rode Fiat Panda door heel Nederland reed. De eerste tijd stond ik elke dag ergens anders tot het moment dat er een nieuw winkelcentrum werd geopend in Hilversum en ik daar 13 weken achter elkaar op een plaats stond....Ik vond het vreselijk. Iedere dag ergens anders vond ik veel leuker. Na 13 weken was het vaste personeel goed ingewerkt en mocht ik eindelijk weer op zwerf tocht.

Een mooi bestaan wat ik heb gedaan totdat ik stopte met werken omdat de oudste op komst was. Dit werk was niet te combineren met het moederschap.

Ook de Bangles hadden een hit met het nummer "Eternal Flame"
Ook deze plaat draaide ik vaak onderweg. Het vervelende was dat aan het einde van het nummer het net leek of ik een sirene hoorde. Hoe vaak ik de muziek niet zachter gezet heb om te luisteren waar de ambulance, brandweer of politie kon zijn...gek werd ik er van.

Dus er kwam een bandje met de LP van Toto "the 7th one". Weken heb ik dat bandje in de auto gedraaid totdat ik ook dat weer zat was. Wat zouden mijn herinneringen aan de muziek van 1990 zijn? Heb jij ook herinneringen aan muziek?

Hoe dan ook, geniet ervan.
Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten