maandag 31 augustus 2015

De leste zaterdag van augustus

En weekeind is ook zo voorbij.  Zeker zo'n weekeind als deze.  Vrijdag heb ik een nieuw raam in de deur van het tuinhuis gezet. Het oude raam lag er al een tijdje gedeeltelijk uit maar ik had nog geen tijd om een nieuwe te plaatsen.  Samen met pap had ik de maat op genomen. Pap had nog plexiglas staan.  Samen hadden we het afgemeten. Pap heeft het gezaagd terwijl ik de waterslang erbij hield zodat het plexiglas niet zou smelten. Het lastigste was nog om de glaslatten eruit te krijgen.  In normale ramen zitten glaslatten vast met spijkers. Deze van het tuinhuis waren geniet. En de nieten zaten er diep in. Dus met een schroevendraaier moest ik de latten los wrikken. Maar na een tijdje is het me toch gelukt. Nu staat het tuinhuis er weer netjes geschilderd en met hele ramen bij.
 
Zaterdag was het de laatste zaterdag van augustus. Daar bekent "Oud Lunterse dag". In Lunteren is er dan een groot dorpsfeest. Dit jaar hadden we ons voorgenomen om ook eens in "klederdracht " te gaan.  Helaas zijn mijn fijne houten klompen in het verleden gesloopt door mijn zonen die veel op klompen liepen en lopen. En mam had de zelf gebreide sokken ook nog niet klaar. Dus helaas zonder klompen.  Eenmaal in Lunteren had ik mijn pet al snel af.  En gebruikte ik mijn zakdoek als haarband. Het was weer erg gezellig.  Het is altijd weer een soort reünie.  Oude bekende ontmoeten en even lekker bijpraten.  Heerlijk!
 
Zondag hebben we het rustig aan gedaan. We zijn naar Hoenderloo gereden met de auto en hebben dat een heerlijk ijsje gegeten. Ook hebben we gezocht naar een discotheek waar we eerder wel eens gingen stappen. Het was even lastig maar weer hebben de "Pyramide " gevonden. Direct komen er dan herinneringen uit die tijd naar boven.  Maar die zal ik jullie besparen. 
En zo was er voor ik het door had weer een zalig weekeind voorbij. s` Avonds heb ik de maan nog gefotografeerd.  Mooi he?  Maar al snel was het bedtijd. Heb jij dat ook dat je dagen eigenlijk te kort zijn?
Geniet van wat je doet. Dat doe ik ook.
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten