vrijdag 25 september 2015

Solingen 24-09-2015


Vandaag zijn we aangekomen in Solingen.  Het eerste wat opvalt is de grijze grauwe omgeving. Het is echt een industrie stad. Het doet ondanks het mooie weer een beetje troosteloos aan.

Onze hotelkamer is een simpele kamer maar alles is aanwezig. Zelfs een bad waar ik eigenlijk niet op gerekend had. De weinige uren dat we hier zijn vermaken we ons wel op deze kamer.

Wat jammer is is dat wij de deur uit moeten om wat te eten. Dus we hebben een rondje gereden en kwamen een Grieks restaurant tegen. Het eten vonden wij daar niet zo heel bijzonder. Nu houden wij ook niet zo van de Griekse keuken. Dus voor morgen moeten we wat anders zoeken. Aan de overkant van de weg zit een pizzeria. Misschien een idee voor de volgende keer?

Wat ook opvalt is dat de huizen geschilderd zijn in felle kleuren. Groen, roze en geel zijn geen uitzondering. Dat geeft de grijze betonnen stad ook iets magisch. Een beetje dat Efteling idee.

Wat me tegen valt is de taal. Ondanks dat ik op school 2 jaar Duitse les heb gehad is alles verdwenen. Ik kan het wel verstaan, maar spreken dat lijkt helemaal nergens op. Nu kunnen de meeste ons wel verstaan. Dus zij spreken Duits en wij Nederlands en met een beetje handen en voeten werk komen we een heel eind. In het  hotel spraken ze Engels. dat gaat beter.

Morgen laat ik je meer weten over Solingen.
Welterusten.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten