maandag 14 september 2015

Zelf ontwerpen

Zoals jullie wel weten ben ik regelmatig bezig met het maken van popje.  Het leukste vind ik het om de popjes zelf te verzinnen en te maken. Dus zonder patroon. Ik kan dan een popje maken helemaal zoals ik dat wil.
 
Regelmatig wordt mij gevraagd of ik geen zin heb om popjes te ontwerpen en daar een patroon van te maken. Het antwoord is dus...NEEE. Want zoiets voelt voor mij als moeten en dat is niet wat ik wil. Heb ik zin dan maak ik wat heb ik geen zin dan hoeft het niet.
 
Deze drie popjes heb ik allemaal zelf bedacht. Het linker popje haar rok is gemaakt van een oude trui. Ik kon deze al jaren niet meer aan maar weg doen kon ik de trui ook niet. Ik maakte een popje en zocht daarvoor een rokje. De mouw van de trui bleek de oplossing te zijn. De twee rechter popjes heb ik door de tijd heen al gemaakt. Het matroesjka popje heb ik al bijna voor al mijn thema`s gebruikt. Net als het "Yakult" popje.
 
Inmiddels ben ik weer een andere maat flesjes aan het sparen. Dus over een tijdje zullen er wel weer meer popjes komen die daarvan gemaakt zijn. Eigenlijk werkt het op dezelfde manier als het antroposofische kegelpopje. Ik bekleed het flesje met vilt, zoals je dat anders doet bij een houten kegeltje. Het verschil zit hem in het hoofd. Bij een kegelpopje hoef je niets te doen. Voor mijn popjes maak ik een tricot hoofd. Heerlijk om zo met "afval" bezig te zijn.
 
Heb jij ook een hobby? Gaat er veel vrije tijd in zitten? Helaas heb er niet zoveel tijd voor.
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten