zaterdag 28 november 2015

Kerststallen

Vandaag de drie zelf verzonnen en gemaakte kerststallen in de kast gezet. De vormen zijn anders maar de kleuren zijn hetzelfde.  De bovenste popjes zijn gemaakt van een yakult flesje.
 
Het lastigste hieraan is :" hoe zet je de tricot hoofd vast aan het plastic flesje? De eerste popjes maakte ik gaatjes in de flesjes en zette het vast met naald en draad .  Dit was en heel gedoe en zag er niet zo mooi uit.  De laatste popjes heb ik het hoofd gewoon vast geplakt met lijm. 
 
De middelste kerststal is gemaakt van een eikel als lijfje en een houten kraal voor het hoofd. Een zogenaamd `mompelmannetje`. De kleuren van het vilt zijn gelijk aan de andere kerststallen.
 
De onderste kerststal is gemaakt in de vorm van een matroesjka popje. Deze popjes heb ik voor alle kastjes gebruikt.
 
Zie jij iets dat niet klopt? Ik wel.  Laat het me maar weten als je het ziet.
 
Liefs, 

Anita.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten