woensdag 25 november 2015

Leuk en lekker voor de kerst

Vandaag heb ik een aantal leuke en lekkere traktaties gevonden voor op een kerst tafel met kleine kinderen. Niet dat het alleen geschikt is voor kinderen, ik lust het zelf ook graag,  maar kinderen vinden eten nu eenmaal aantrekkelijker als het er ook leuk uitziet. En deze fruit creaties zijn ook nog eens redelijk gezond .
 
Ook leuk om het aan de ouders van onze peuters als tip mee te geven.  Wie weet staat het dan wel op onze peuter diner tafel met het kerstdiner dat we elk jaar houden voor alle peuters?
 
Nu mogen wij van geluk spreken dat de meeste ouders iets maken wat in hun cultuur gegeten wordt tijdens hoogtij dagen.  Al moeten we er altijd wel op toe zien dat het niet alleen baklava en koekjes worden. Vorig jaar heb ik voor het eerst yoghurt soep gegeten.  Het idee vond ik niet aantrekkelijk,  maar het was verrukkelijk.
 
Zo wordt niet alleen de kijk op het samen leven met allochtone verbreed maar ook mijn voorkeur voor eten vergroot. Dat zouden we veel meer moeten doen in onze samenleving. Dan zag de wereld er een stuk beter uit en hadden we niet te maken met de acties zoals laatst in Parijs.
 
Wat ben ik dankbaar dat ik met peuters mag werken die nog helemaal geen verschillen zien. En als ze het al zien er totaal geen problemen mee hebben. Zo heerlijk. Jammer dat volwassenen dat onderweg zijn kwijt geraakt.
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten