donderdag 24 december 2015

24-12-2015

Vandaag kwam ik thuis vanuit mijn vrijwilligerswerk. Ik dacht even de lampjes van de kerstboom aan te doen. Samen met de lampjes van het kerstdorp maakt het het altijd zo gezellig in huis.  Helaas.  Ik heb zo'n net met lampjes in de kerstboom en nu deed alleen onderste gedeelte het nog maar. 
 
Zoiets heb ik nou altijd de dag voor kerst. Of mijn boom ligt plat, of mijn lampjes zijn stuk. Ik vraag me zuchtend af of ik in de toekomst  wel een boom op moet zetten.
Maar ik was er deze keer op voorbereid dat er wat mis zou kunnen gaan. Ik heb vorig jaar al een extra streng met lampjes gekocht.  Het is niet zo mooi als een net want dan zijn de lampjes netjes verdeeld over de boom.  Maar beter dit dan geen lampjes in de kerstboom.
 
Ik vermoed dat er weer een poezenbeest in mijn boom geklommen is en vast heeft gezeten. Dit jaar gelukkig geen beschadigde poezen, alleen maar lampjes en die zijn te vervangen.
 
Misschien maak ik volgend jaar wel een alternatieve boom. Ik heb laatst zo'n mooie "boom" gezien.  Het was van stokken zwerf hout en allemaal zilveren ballen. Deze was strak tegen het voorraam gezet. 
Zou ik zoiets zelf kunnen maken?  Ik mag er dan wel vroeg genoeg mee beginnen. Het lijkt me een heel werk. Maar dan ben ik wel verlost van vallende bomen en kapotte lampjes. En nog een voordeel.  Het neemt weinig ruimte in in de huiskamer.
 
Ach ik heb nog een jaar om erover na te denken en het eventueel te maken. 
Ben jij creatief? Maak er maar wat moois van.
 
Liefs,
 
Anita 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten