donderdag 31 december 2015

Naar het zuiden

Vandaag was ik bij pa en ma.  En ik zag dit beeld. Pa wist me te vertellen dat deze vogels richting het zuiden aan het vliegen zijn.  Is dat een goed bericht?  Houdt het in dat er juist goed of slecht weer opkomst is?

Misschien moet ik me toch eens wat meer verdiepen in de inheemse dieren. Van de uitheemse diersoorten weet ik eigenlijk veel meer dan van onze eigen natuur. Dit komt natuurlijk door mijn vrijwilligerswerk in het opvangcentrum voor apen en andere uitheemse dieren.

Wie kan me vertellen wat het betekent als deze ganzen naar het noorden vliegen? Waarom doen zij dat? Wanneer komen zij terug? Waarom valt het dan veel minder op?

Wie oh wie heeft er antwoord en neemt de moeite om het in een berichtje hieronder met ons te delen?

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten