donderdag 31 december 2015

Top 2000

De afgelopen dagen is de top 2000 op tv en radio. Ik heb een lange  tijd weinig muziek geluisterd. Dat was en overblijfsel van het ongeluk wat ik juni 2013 gehad heb.  Muziek maakte dat ik snel overprikkeld raakte. Gelukkig is dat nu over.  Met het luisteren naar de Top2000 bedenk ik me welke nummers ik nu eigenlijk het mooist vind.  Voor elk soort muziek heb ik wel een top 3. Ik begin vandaag met de Nederlandstalige top 3. 
 
Op nummer drie staat Naast jou van Jan Roth en Boudewijn de Groot. Ik vind het gewoon een goed nummer. Ik ben sowieso wel een beetje Boudewijn de Groot fan. Zijn teksten zijn vaak erg snel gezongen en vaak moet je er even over nadenken
 
Op nummer twee zet ik Betekenis van Jeroen  van der Boom. Waarom weet ik eigenlijk niet. Ik vind het een heerlijk nummer.
Maar het mooiste nummer is ook meteen het lastigste op YouTube te vinden.  Het is namelijk het nummer "Niemand" van Guus Meeuwis.  Hij zong het tijdens het optreden waar ik bij ben geweest in het Philips stadion.
De sfeer, het geluid,  alles klopt die dag. We waren gezellig wezen uit eten en genoten van het heerlijke weer. 
Guus zong er aantal nummers die ik niet kende maar waarvan ik meteen het gevoel had" wauw wat een geweldig nummer". Niemand is een van die nummers.
Wat is jou top 3 van Nederlandse nummers?
Er volgen binnenkort nog meer top 3's
 
Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten