dinsdag 1 maart 2016

30 day Photography challenge dag 8 Foto van een slechte gewoonte

Vandaag is de uitdaging om een foto te plaatsen van een slechte gewoonte. Ik heb er een tijd over nagedacht. Maar nu denk ik dat dit de beste foto`s zijn.

Ik heb namelijk de slechte gewoonte om van dieren te houden die niet van mensen houden. In dit geval vooral apen. Apen lijken zulke lieve knuffeldieren, maar helaas, ze zijn echt super onbetrouwbaar en zeker geen knuffeldieren. Zoals je kunt zien vindt Hummel het niet fijn dat ik in haar buurt ben. Zij heeft mijn bovenarmen regelmatig beschadigd. Omdat zij om de hoek zat waar je binnen kwam en bij de snijtafel haar binnenverblijf had gebeurde het regelmatig dat zij bij binnenkomst mijn bovenarm te pakken had en er letterlijk een stukje uit krabde. Als dat weer gebeurde was ik weer een paar dagen extra alert, inderdaad een paar dagen.


De enige aap die het wel fijn vond om aangehaald te worden was Pluisje. Aan het einde van haar leven "speelde "wij samen met een knisper boekje waar baby`s normaal mee spelen. Ze vond het geweldig om een pagina om te slaan. Ik sloeg de pagina dan terug. Zij draaide de pagina dan weer om en sloeg er op.

Het was altijd goed oppassen, want was mevrouw er klaar mee dan gebruikte zij haar tanden om dat duidelijk te maken. Ik heb maar een keer pech gehad dat ik te laat was en dan ze mij dus flink beet. Pijn doet het niet, daarvoor gaat het te snel. Maar het duurt wel even voordat het genezen is.

Zo hield ik van onze Jasper omdat zij zo scheel keek dat het altijd afwachten was of ze het zag wat je haar aanbood. Vaak voelde zij naar wat ik aan haar wilde geven en greep dan mis.

Helaas leven alleen Jasper ( Scheel) en Beauty (Onderste foto) nog in leven. De andere zijn , op Pluisje na, bij st AAP overleden.

Het zijn/ waren dus schitterende dieren, maar het is een slechte gewoonte om er van te houden.


Wat is de volgende uitdaging ? Plaats een foto van iemand van wie je houdt . Ook dat word een lastige opdracht. Waarom? Omdat ik van heel veel mensen hou. 
Je ziet het antwoord vanzelf.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten