dinsdag 5 juli 2016

Plaats een foto van vorst

De uitdaging van vandaag is een foto te plaatsen van vorst. ik moest even zoeken tussen alle foto`s die ik gemaakt heb( en dat zijn er veeeeeel). Maar het is me gelukt.

De eerste is een foto van ijsbloemen op mijn autoruiten. Ik vraag me dan altijd eer af hoe het kan dat er ijsbloemen ontstaan. Ik snap wel dat het komt door de temperatuur, maar waarom is het niet gewoon egaal bevroren? Hoe komen al die figuurtjes erin? Ik zou het echt niet weten, wel weet ik dat ik het mooi vind.

De andere foto is van een "ijsschots" in de vijver. Er zit een net over onze vijver omdat de reigers en meeuwen onze vijver wel eens al een goedkope vis fabriek hebben gezien. Op deze manier moeten de vogels toch echt even iets verderop gaan zoeken. Maar met vorst ziet het er dan regelmatig zo uit.Dit komt doordat we stromend water hebben en er dus telkens een dun laagje water aan vriest.

Zo weer een uitdaging volbracht. Wat de volgende uitdaging is weet ik nog niet. Er moeten eerst nog weer wat nieuwe ideeën binnenkomen. Dus laat het me maar weten.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten