maandag 5 december 2016

Plaats een foto van Sinterklaas

De uitdaging van vandaag is een foto te plaatsen van Sinterklaas. Ik heb ervoor gekozen om mijn nieuwe seizoenskast met daarin de Sinterklaas spullen op de foto te zetten. Een tijdje heb ik geen seizoenskast of tafel gehad. Ik had er werkelijk geen zin in, maar met de herfst ben ik weer begonnen om mijn paddenstoel popjes en pompoen kindjes erin te zetten. En nu heb ik weer plezier erin om de kast te vullen.
Op de bovenste foto zie je  twee kartonnen huisjes met ramen en deuren van vliegerpapier. Daarvoor staan 3 zwarte Pietjes en een Sinterklaas gemaakt van een Yakult flesje. Daar weer voor zien jullie drie mompelmannetjes. Dit is dus een eikel met een houten kraaltje, een capeje en een mutsje. Daarnaast staat Americo met zijn mijter op. En niet te vergeten de houten klompjes.

Op de volgende foto zie je de stoomboot. Deze lijkt op een bestaat patroon maar is daarmee niet gemaakt. Ik heb hem jaren geleden gemaakt bij de Sinterklaas en zwarte Piet die ik toen al had. Het orginele patroon was veel te klein voor mijn Pieten en Sint. Toen ik deze kast met Siny spullen ging vullen kwam ik er achter dat de boot veel te groot was en heb ik er dus een stuk afgeknipt. Alles wat je op de foto ziet heb ik zelf gemaakt zonder patroon. Ook de drie mompelmannetjes
Op de volgende foto zie je een gele klomp . Deze is gemaakt aan de hand van een patroon. En ik moet je zeggen dat ik hem niet mooi vind. Het festoneer werk is niet gelijkmatig. ( Nu is mijn  handschrift dat helaas ook niet en zal het ook nooit worden) En ik denk dat ik de klomp meer had moeten opvullen. Misschien dat ik hen nog wel een keer maak of probeer op met op te vullen. Verder zie je een krans gemaakt van een krans die mijn jongste zoon ooit gemaakt heeft op het VMBO en die ik toen de bloemen uitgebloeid waren omwikkeld heb met jutte en versiert met zelf verzonnen Zwarte Pietjes. Daarvoor staat een Pietenkransje ook die heb ik ooit op een foto gezien en op die manier na gemaakt. En ook nu weer houten klompjes.
Op de laatste foto zie je weer twee kartonnen huisjes en Sint en Piet in de Matroesjka vorm. Deze popjes heb ik ook zelf verzonnen. De boot heeft mijn jongste zoon gemaakt op de basisschool Hoe leuk is dat? Voor deze kast zal ik niet snel iets bijmaken. Ik vind dat ik meer dan genoeg popjes heb staan.

Op naar de volgende uitdaging.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten