maandag 20 juli 2015

Bramenstruik van pa.

Vandaag de trots van mijn pa maar weer eens gefotografeerd. Ooit heeft hij deze bramenstruik als doornloze struik gekocht. Inmiddels zit er geen doornloze tak meer aan, maar wel enorm veel bramen. Op dit moment zijn het nog maar kleine bramen. Meestal zijn ze zo groot als een fikse kers. Het grappige van deze struik is dat hij vaak bloesem en rijpe vruchten tegelijk aan de struik heeft zitten. De hele zomer lopen we er langs en eten van de struik. Heerlijk zo`n pluk tuin. Thuis heb ik ook een "pluk" tuin. Maar daar kom ik in een volgend bericht wel een keer op terug.

In de tijd dat we bezig waren met een allergietest van een van onze kinderen maakte ik er sap en ijsje van. Op deze manier wist ik precies wat hij binnen kreeg en kon ook hij mee snoepen net als de andere kinderen. Gelukkig bleek hij geen intolerantie voor fruit te hebben.

Inmiddels weet hij precies wat hij wel en niet moet eten en drinken. Maar toen as de bramenstruik echt een uitkomst voor ons.

Ken jij ook mensen met een allergie of intolerantie voor bepaalde voedingsmiddelen of hulpstoffen? Vind je het lastig om daarmee om te gaan?


Probeer van de kleine dingen te genieten. Dat probeer ik ook altijd.

Liefs ,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten