donderdag 16 juli 2015

De herinnering aan muziek 1980

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1980 laat zien dat Spargo met het nummer "You en me" een hit was. Deze plaat doet me terug gaan naar het allereerste schoolfeest dat ik had. Ik werd , gezien het tijdstip en de afstand, door mijn vader naar dat feest gebracht. Op het schoolfeest werd er onder andere gedanst op deze plaat. Ik was in die tijd nogal verlegen, dus neem ik aan dat ik daaraan niet meegedaan heb. Maar dat weet ik niet meer. Spannend vond ik het wel.
Ook een hit in die tijd was "Never knew love like this before van Stephanie Mills en "Santa Maria" van Roland Keizer. Dit waren de eerste singeltjes die ik kocht.

Waarom ik ze toen mooi vond is me nu een raadsel. Mijn muzieksmaak is door de jaren heen duidelijk veranderd. Alhoewel ik naar veel muzieksoorten kan luisteren, heb ik echt wel mijn favorieten. Misschien komen we die verder op nog tegen in de top 40.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten