donderdag 16 juli 2015

Herinneringen aan muziek 1981

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1981laat ons zien dat Bucks Fizz en hit had met het nummer "Making your mind up". Daar heb ik geweldige herinneringen aan. Inmiddels had ik het erg naar mijn zin op het voortgezet onderwijs en hield ik van dansen. Een klasgenoot die een kop kleiner was dan ik liet zich graag door de gymzaal gooien zoals ik het filmpje van Bucks Fizz. En ik kon dat als geen ander. Dus regelmatig gebeurde het dat wij voordat de gymles begon aan het rock end roll dansen waren waarbij ik haar "weggooide". Dat dit soms wel eens iets te hard ging kwam niet in ons op. Jammer dat we niet in deze tijd geboren zijn, dan had het ongetwijfeld ergens op facebook een filmpje gestaan. Ik zou het graag nog eens terug gezien hebben.

Met een andere klasgenoot ging ik iedere maandag naar de patatzaak in de buurt van school. Zij gooide altijd geld in de jukebox en draaide dan het nummer "For your eyes only" Van Sheena Easton. Ook dit was een nummer 1 hit in 1981.

Duidelijk twee hele verschillende herinneringen en muzieksoorten.
Wordt vervolgd.

Liefs,

Anita
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten