donderdag 16 juli 2015

Herinneringen aan muziek 1979

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1979 laat zien dat Earth& Fire toen een hit hadden met "Weekend".

Ik vond Jerney Kaagman vooral op een aparte manier dansen in haar blauwe pakje. Ik hoorde het nummer vaak als ik met mijn ouders mee mocht boodschappen doen. Ik kende een meisje wat bij de notenbar van de supermarkt werkte. Daar ging ik dan altijd een tijdje staan kletsen. Ik denk dat het een oud stagiaire is geweest. Maar dat kan ik me dan weer niet herinneren.

Ook Kiss had een hit met het nummer "I was made for lovin`you". Ik vond het toen vreselijke muziek. Vooral veel gegil en krijsende gitaren, vond ik het toen. Ook hun uiterlijk vond ik verre van mooi. Door de jaren heen ben ik Kiss wel gaan waarderen. Ze hebben zelfs nummers gemaakt die ik echt schitterend vind. "Beth" en "Hard luck women" zijn echt steen goede nummer. Toen had ik nooit verwacht dat manlief me ooit nog een zou kunnen laten genieten van Kiss.

Is jouw muzieksmaak ook door de jaren heen veranderd? Wie of wat heeft daar invloed opgehad?

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten