donderdag 16 juli 2015

Herinneringen aan muziek 1982

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1982 laat zien dat Bucks Fizz weer een nummer 1 hit had maar nu met het nummer "The land of make believe". Ook deze single heb ik toen gekocht. Ik vond de hoes denk ik mooier dan het nummer.

Aan Orchestral Manoeuvres in the dark met het nummer Maid of Orléans heb ik niet zulke mooie herinneringen. Deze plaat was een hit toen mijn oma die bij ons in woonde overleed. Wat vond ik het vreemd dat ik mijn oma beneden in de keuken niet meer op haar vaste plekje aantrof. Nog altijd als ik dat nummer hoor denk ik terug aan die tijd.

Ook het nummer Aurora van Nova heeft voor mij geen mooie herinneringen. Want drie maanden nadat mijn oma van vaders kant overleed, overleed ook mijn opa van moeders kant. Dit nummer doet mijn daar altijd aan herinneren.

Was ik er net aan gewent dat mijn opa en oma in het bejaarde tehuis woonde moest mijn oma verhuizen naar een kleinere kamer omdat zij alleen achter bleef. Wat ik toen nog niet wist was dat mijn oma het in haar eentje prima naar haar zin had. Zij was altijd in de gezamenlijke woonkamer te vinden om te sjoelen, dansen en knutselen.

In hetzelfde jaar kwam het nummer "Someons loves you honey" van June Lodge & Prince Mohammed uit. Als ik die plaat hoor denk ik altijd terug aan mijn eerste vriendje. We leerde elkaar kennen op het zwembad en de hele zomer waren we daar te vinden. Met een grote groep vrienden lagen we uren op het veld of namen een duik in het zwembad. Overal doken verliefde stelletjes op in onze vriendengroep. Ook ik kreeg mijn eerste echte vriendje.

Wat is dat alweer enorm lang geleden, maar wat een heerlijke herinneringen . En dat allemaal dankzij muziek.
Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten