donderdag 16 juli 2015

herinneringen aan muziek 1983

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1983 laat zien dat Phil Collins een nummer 1 hit had met het nummer "You can`t hurry love". Deze plaat doet me meteen terug gaan in de tijd dat ik in de tweede klas van het voortgezet onderwijs op kamp ging. Op de fiets moesten wij van Ede naar Beek Bergen. Nu was ik behoorlijk gewent om te fietsen maar de meeste klasgenoten woonde dichtbij school. Voor hen begon kamp al met een ware uitputting. Ik kwam fris en fruitig aan .

Het was een kamp om nooit te vergeten. Hele nachten waren we aan het keten en hadden we enorme lol. Ik vermoed dat de leerkrachten daar anders over dachten. `s Avonds met de dropping kneep ik er samen met een aantal klasgenoten tussen uit. Samen met Maurice en nog enkele andere klasgenoten heb ik weinig van de speurtocht meegekregen. We hebben ons een hele tijd schuil gehouden in het bos vlakbij het terrein. Wij hadden gewoon geen zin om einden te lopen. Toen we er achter kwamen dat het bijna tijd was dat alle leerlingen weer terug kwamen zijn we uit onze schuilplaats gekomen en te terrein weer opgelopen. Daar zijn we gezellig bij het kampvuur gaan zitten en deden we of er niets aan de hand was. Of de andere de speurtocht wel gelopen hebben is me nooit helemaal duidelijk geworden.

Ook  UB 40 had een nummer 1 hit met het nummer "Red red wine". Ik heb dit altijd een heerlijk nummer gevonden. Nu ben ik toch wel een reggae type, dus zo vreemd is het niet dat ik ook dit een heerlijk nummer vind. Veel specifieke herinneringen uit die tijd heb ik niet aan dit nummer. Wel een aantal  jaren later dat wij gastgezin waren voor buitenlandse studenten. Deze studenten kwamen regelmatig bij ons over de vloer en wij gingen geregeld een avond met hen stappen. Meestal werd het nummer "Red red wine"dan wel gedraaid.

Heb jij ook zulke leuke, lieve, spannende herinneringen aan bepaalde muziek? Kan muziek jou humeur beïnvloeden? Of draai jij muziek als je een bepaalt humeur hebt?

Hopelijk kun je net zo genieten van muziek als dat ik doe.

Liefs,

Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten