donderdag 16 juli 2015

Herinneringen aan muziek 1984

De lijst van nummer 1-hits in de Nederlandse Top 40 in 1984 laat zien dat Queen toen een hit had met het nummer "I want to break free". Direct gaan mijn gedachten terug in de tijd. De tijd waarin ik op een Kaptein Mobylette naar mijn tante reed. Samen met een neef ging ik zwemmen en daar leerde ik mijn tweede vriendje kennen.

Ook de groep Duran Duran had een nummer 1 hit met The reflex. Dat doet me terug gaan naar het schoolplein achter het huis van mijn tante. Daar tenniste ik samen met dezelfde neef. Hij sloeg regelmatig een racket aan puin. Ook daar kwam mijn tweede vriendje geregeld. Na een paar weken kregen we verkering. Een reuze spannende periode. Waar ik met plezier op terug kijk.

Ook Jermaine Jackson & Pia Zadora hadden in 1984 een hit en wel met het nummer "When the rain begins to fall". Ook die tijd heb ik leuke herinneringen aan. Ik denk dan terug aan de tijd dat we onze schoolagenda's mooi maakte. Rollen plakband en flessen lijm gingen er door. Alle weekbladen werden door gespit opzoek naar juist die mooie foto van iets wat op dat moment belangrijk was. Ook werden onze agenda`s versiert met spreuken en liedteksten. Ook de tekst van "When the rain begins to fall"
 stond in mijn schoolagenda. Ik weet dat ik de laatste schoolagenda bewaard heb. De agenda is twee keer zo dik als dat hij origineel was. Altijd leuk om weer eens door te bladeren. Of ik die van de eerste voortgezet onderwijs schooljaren ook nog bewaard heb weet ik niet.
Mooie tijd.

Liefs Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten