donderdag 10 december 2015

Dag 2015. Hallo 2016

Ik wil eens even terugkijken op het afgelopen jaar. Het is weer een heftig jaar geweest.
Pap die een zere keel had,  onderzocht  werd, geopereerd werd aan zijn long,  wat wonder boven wonder niet uitgezaaid bleek te zijn. Zodat er ook geen nabehandeling hoefde plaats te vinden.
Hij gaat weer als een trein. Hij is weer volop aan het hobbieen.  Heeft weer een nieuw dierenverblijf gebouwd en is materialen aan het verzamelen voor een ander verblijf. En dat op de leeftijd dat de meeste mensen al meer dan 10 jaar met pensioen zijn.
Mam met haar broze gezondheid gaat ook nog altijd redelijk.  Op wat antibiotica en prednison kuren na zijn we al lang blij dat ze niet zo vaak in het ziekenhuis heeft gelegen het afgelopen jaren.
 
Met "mijn mannen" gaat het echt lekker.  Twee van de drie hebben een leuke, lieve vriendin. Allemaal zijn ze aan het werk en hebben het naar hun zin. Ik zeg. ....niks met aan doen en hopen dat het heel lang zo blijft.  Ik ben een troste moeder en vrouw!
 
Met de dieren die nog  in het opvangcentrum  zitten gaat het prima. Elke dag ga ik schoonmaken en even genieten van het gekwetter en geschreeuw.  Want,  ja dat kunnen ze goed. 
 
Met de apen die 2 december 2014 naar st AAP  verhuisde gaat het niet zo goed.  Inmiddels zijn 5 van de 9 apen al binnen een jaar overleden. De eerste twee waren voor ons nog te begrijpen.  Het waren oude dieren. Maar het overlijden van de andere 3 jonge apen roept veel afschuw op. Volgens de NVWA rapporten hadden ze het bij ons niet zo goed, voerde we te veel groente en fruit en waren de hokken verouderd.  Dat zal misschien allemaal wel zo zijn, maar ze mochten wel liefdevol verzorgt en oud worden.  Daarvan is nu helaas geen sprake.
 
Op mijn werk gaat het allemaal redelijke z`n gangetje. Onze groepen zijn vol en er is nog veel werk aan de winkel. Maar het is en blijft heerlijk om peuters zo optimaal mogelijk te laten ontwikkelen en groeien.
 
Zo ik heb genoeg achterom gekeken. Nu kijk ik weer graag vooruit. Ik ben dankbaar voor de mooie dingen die op mijn pad gekomen zijn en hoop nog lang te mogen genieten van de mensen, dieren  en dingen waarvan ik hou.
 
Liefs,
 
Anita

Geen opmerkingen:

Een reactie posten